MODELHANE YÖNETİMİ
Bu kadar etkin ve önemli bir departmanın, yaptığı işlerin takip edilmesi, yapılan işlerin kayıtlarının tutulması ve sonuçların izlenmesi açısından bir modelhane yönetim sisteminin işleyişinin geliştirilmesi gerekmektedir. Firma işleyişlerine göre modelhanelerin çalışma sistemlerinde farklılıklar oluşmaktadır. Bu farklılıklar, firmanın kendi tasarımını yapıp koleksiyon hazırlaması ve stoğa üretim yapması, müşteri taleplerine göre sipariş bazında çalışması veya bunun gibi nedenlerden dolayı farklılıklar oluşmaktadır. Bütün bunların sonucunda firmanın yapısına uygun bir modelhane çalışma sistemi oluşturulmalıdır.
Genel olarak baktığımızda modelhanenin iki ana görevi vardır:
- İmalat Öncesi Yapılan İşler
- İmalat Sonrası Yapılan İşler
MODELHANE ÇALIŞMA PROGRAMININ OLUŞTURULMASI
Gerek müşteri temsilcileri, gerekse yönetim, modelhanenin iş programını anlık olarak izleyebilmelidirler. Modelhanenin iş sırasının bilinmesi ve terminine göre iş programının yönetim tarafından izlenmesi, üretim ve hizmet kalitesini olumlu yönde etkileyecektir. Aynı zamanda modelhane personelinin verimliliğinin artmasını sağlayacaktır. Müşteri temsilcileri veya ilgili kişiler modelhaneden bir numune talebinde bulunduklarında model iş emri listesine otomatik gelmektedir. Listedeki her satır bir iş emrini ifade etmektedir. Liste üzerinde temrinine, talep edene, müşteriye göre rapor alınabildiği alınabilmektedir. Termine göre alınacak liste iş yoğunluğunu veya iş programının alınmasını sağlayacaktır.
PERSONEL İŞ PROGRAMININ YAPILMASI
Model iş emri hazırlanarak, modelhaneden taleple bulunduktan sonra bu iş emrinin personel dağılımı yapılabilmektedir. Modelin yapılması için yapılan işlemlerin veya işlerin kimler tarafından ve hangi tarihte yapılacağı planlanabilmektedir. Model iş emri tanımlanmasıyla modelhanenin yapacağı modeller bilinmektedir. İş programı yaparak kimin hangi tarihte hangi programı yapacağı belirlenmelidir. Bu planlama yapılınca modelhanenin operasyon bazında işlerin planlaması da yapılabilmektedir.
Örneğin kalıp hazırlama işleri, hangi modelist tarafından hangi tarihte veya hangi model makinacı hangi modeli hangi tarihte dikeceği planlanabilmektedir. Bu fonksiyon sayesinde her operasyon personel bazında ve tarih bazında planlandığı için doğru bir iş planlaması yapılabilecektir.
PERSONEL VERİMLİLİK TAKİBİ
Personel tarafından işler yapıldıkça sisteme girilebilmektedir. Gün sonunda hangi personel hangi işi yaptığı raporlanmaktadır. Aynı zamanda operasyon bazında günlük işlerde raporlanabilmektedir. Haftalık, Aylık veya herhangi bir iki tarih arasında personel veya operasyon bazında her türlü rapor alınabilmektedir.
OPERASYON PUAN İSTATİSTİĞİ
Her model aynı sürede dikilmez ve her modelin kalıplarının hazırlanma süresi farklıdır. Klasik beş cepli bir pantolonun dikim süresi ile bol aksesuarlı bir pantolonun dikim süreleri çok farklıdır. İki model makinecinin performans ölçümünde etkili olan kriter pantolonların dikim süreleri ve zorluk dereceleridir. Operasyon girişleri sırasında operasyonun zorluk derecesi girilebilmektedir. Zorluk derecesine bağlı olarak gün sonunda kişi bazında puan istatistiği alınmaktadır. Yapılan iş sayısıyla beraber personel puanlaması yapılmaktadır. İstatistik tablosu personelin verimliliğini görmemizi sağlamaktadır.
MODEL İŞ EMRİ DAĞILIM TABLOSU
Modelhanenin yapmış olduğu numune, koleksiyon, beden seti, çoğaltma gibi modellerin müşteri bazında dağılımları kümülatif olarak izlenebilmektedir. Bu tablodan hangi müşteriye ne kadar numune yapılmış görülebildiği için siparişe dönüş oranını elde edilebilecektir. Aynı anda firma içerisinde talep eden bazında da istatistik bilgisi görülebilmektedir.
İSTANBUL: Adnan Kahveci Bulvarı Kocasinan İş Merkezi A Blok No:202 Kat:7 Şirinevler / İstanbul
Tel: +90 212 652 93 93
EDİRNE: Trakya Üniversitesi Ayşekadın Yerleşkesi 22030 Merkez / Edirne
Tel: +90 284 214 41 44