KADES NAKİT AKIŞ YÖNETİM SİSTEMİ

Firmaların kredibilitesinin sürdürülmesi veya yükseltilebilmesini sağlamak amacıyla finans ve nakit akışlarının çok iyi yönetilebilmesinin katkısı tartışılmaz. Bundan dolayı finans ve nakit akışlarının yönetilmesini sağlayan ve bunu da entegre bir yazılım üzerinden anlık ve kolay yapabilmek için Kades Nakit Akış Yönetim Sistemi Yazılımı geliştirilmiştir.
Nakit akışını etkileyen harcama kalemleri, krediler, çek senetler, bankalar, alış faturaları – satış faturaları ve buna bağlı olarak müşteriden gelen siparişlerin tahmini gelirlerini etkileyen bir nakit akışını günlük, aylık ve haftalık periyotlar içerisinde raporlayabildiğimiz ve bunlara bağlı bütün detay işlemleri görebileceğimiz, günlük ödeme ve tahsilatları takip edebileceğimiz bir nakit akış sistemi kurulmuştur.

Firma giderlerinde, genel olarak tutarları net olmayan, tahmini harcamalar mevcuttur. Örneğin; akıştaki tabloda gösterilen kira, maaşlar, elektrik gibi tüm harcama gruplarının her türlü durumda tahmini tutar ve tarihleri vardır. Bu harcama grupları nakit akışını önemli ölçüde etkilemektedir. Tutarların düzenli olarak ödemelerini takip edebilmek ve nakit akışı içerisinde yer almasını sağlamak için bir harcama bütçesi oluşturulması gerekmektedir. Bu harcama bütçesinin akışta belirlenen şekilde işleyişini sağlayan bir yazılım modülü oluşturulmuştur. İlgili modül nakit akışları içerisinde yer alan ve doğrudan etkileyen bağımsız bir modüldür.

Firmalar finansman ihtiyaçları veya diğer nedenlerden dolayı kredi kullanımına ihtiyaç duymaları sonucunda kredi işlemlerini Enviro Finans Yönetim Sistemi üzerinden gerçekleştirmektedir. Kredi modülü banka modülü ile entegre çalışmaktadır. Günlük yapılan işlemler kredi modülünde, nakit akış ve finans yönetim yazılımı içerisindeki ilgili raporlamalarda otomatik olarak görülmektedir. Kredilerin ödeme tarihleri, ilgili döneme veya aya ait bir şekilde raporlara gelmektedir. Banka modülünden ödeme yapıldığında kredi taksiti otomatik olarak listelerden düşmektedir.

Kesilen ve alınan faturaların anlaşma şartları içerisinde fatura veya cari hesap bazında belirlenen vadelerin ödeme planlaması fatura üzerinde otomatik oluşmaktadır. Nakit akışta planlaması yapılmış ödemelerin kesilen fatura vadeleri tahsilat bölümüne, alınan fatura vadeleri ise ödemeler sütununa otomatik olarak gelmektedir. Bankadan yapılan veya gelen havalelerin, fatura karşılığında alınan ve verilen çekler ile cari hesap işlemlerinde faturalara bağlı kapatma işlemleri yapılabilmektedir. Bunun sonucunda gerçek fatura vadelerine bağlı ödeme ve tahsilatlar nakit akış tablolarına otomatik gelmektedir.

1 . Sipariş faturalarının tahsilat takibi
2 . Alış ve Fason faturalarının vade ödeme planlama
3 . Çek senet tahsilat ve ödeme vadeleri
4 . Kredi ve leasing ödemeleri
5 . Genel gider planlamaları ve ödemeleri
6 . Bunların dışında tahsilat ve ödeme takipleri
Nakit akışlarını doğrudan etkilemektedir. Tüm işlemleri Muhasebe departmanı zaten gerekli modüllerden işlemektedir. Entegre bir yapı içerisinde tüm bilgiler hiç bir manuel düzenlemeye ihtiyaç duymadan alınabilmekte ve izlenebilmektedir. Anlık, günlük, aylık finans ve nakit akış raporları detaylı ve kümülatif alınabilmektedir.
Ayrıca banka hesapları arasında ihtiyaç duyulan nakit transferleri de anlık görülebilmektedir.
Özet olarak; KADES, firmaların finans ve nakit akışlarının entegre bir çalışma sistemi içerisinde yönetimini kolaylaştıran bir yazılım olarak gerçekleştirilmiştir

İSTANBUL: Adnan Kahveci Bulvarı Kocasinan İş Merkezi A Blok No:202 Kat:7 Şirinevler / İstanbul
Tel: +90 212 652 93 93
EDİRNE: Trakya Üniversitesi Ayşekadın Yerleşkesi 22030 Merkez / Edirne
Tel: +90 284 214 41 44